Best view using resolution 1024 X 768
Tested using Mozilla Firefox and Microsoft Internet Explorer
user(s) currently online
 
About Me
My Cool Links
Countdown
Name
:
firul


YM
:
Wanna chat with me ?..Tunggu aku online ek...Sorrylah, aku bukan tanak chat ngan korang, YM diblok di sini...huhuhuhu.:(
Email
:
Send an email to me :)
Website
:
Visit my website...
Location
:
Malaysia
My Guestbook
All My Words
Tension ?
Sign    View

Tuesday, December 21, 2004

Artikel : Pemain Bola Guna SMS Batal Pernikahan Saat Akhir

Oleh Ibrahim Isa

KLUANG: Seorang bakal pengantin di sini terpaksa melupakan majlis pernikahan dan persandingan pa- da saat akhir apabila pasangannya memutuskan pertunangan mereka menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS), Jumaat lalu.



NORLIDA dengan pakaian untuk akad nikah di atas pelamin yang disiapkan untuk majlis perkahwinan yang dibatalkan ketika ditemui di rumahnya di Felda Ulu Dengar,
Kahang Timur, di Kluang semalam.


Bagaimanapun, majlis kenduri diteruskan di rumah pengantin perempuan di Felda Ulu Dengar, Kahang Timur, dekat sini kelmarin berikutan kad jemputan sudah diedar kepada kira-kira 1,000 tetamu, rakan dan saudara mara.

Norlida Abdul Rahman, 23, menerima SMS bertulis ‘Pa minta maaf harap Ma faham. Mungkin ditakdirkan kita tak ada jodoh. Minta maaf kat abah dan mak, bukan niat Pa untuk malukan depa’, daripada pemain bola sepak sebuah negeri, 19 jam sebelum majlis pernikahan mereka.

Norlida berkata, sebelum itu beliau berulang kali mengesan tunangnya yang menghilangkan diri, tetapi gagal hinggalah pada jam 2 pagi Jumaat, dia menerima SMS yang meminta maaf dan mengatakan mereka tiada jodoh.

Beliau mengenali tunangnya ketika menyambung pelajaran di Pulau Pinang pada Ogos 2001 menerusi seorang rakan.

Ketika itu, lelaki terbabit sudah bermain dalam Liga Malaysia, tetapi mewakili negeri lain.

Selepas dua tahun berkawan, mereka akhirnya mengikat tali pertunangan Julai tahun lalu dan merancang mendirikan rumah tangga tahun ini.

“Semua persiapan berjalan lancar sehinggalah pada Isnin (13 Disember) lalu, apabila tunang saya menunjukkan sedikit perubahan dan kelihatan ragu-ragu mengenai perkahwinan kami.

"Mulanya dia mengatakan mungkin tak ada jodoh. Bagaimanapun, selepas berbincang dia kembali seperti biasa dan meneruskan perbincangan mengenai persiapan perkahwinan kami.

"Kali terakhir saya dapat berbual dengannya ialah pada Khamis, 16 Disember lalu.

Ketika itu, dia menelefon saya dan mengatakan dia sudah memasukkan baki wang hantaran RM4,000 daripada RM6,000 ke dalam akaun saya," katanya.

Norlida bagaimanapun berkata, beberapa jam selepas itu abang tunangnya menelefon dan bertanya sama ada dia dapat menghubungi tunangnya kerana mereka sekeluarga tidak dapat mengesan lelaki berkenaan.

Katanya, dia cuba berulang kali mengesan tunangnya itu, namun gagal hinggalah pada jam 2 pagi Jumaat, dia menerima SMS yang meminta maaf dan mengatakan mereka tiada jodoh.

"Pada pagi Jumaat, saya menghubungi keluarganya dan mereka meminta hari pernikahan yang dijadualkan selepas Isyak pada Jumaat lalu ditangguhkan keesokannya (Sabtu) untuk memberi mereka peluang mencari tunangnya.

"Bagaimanapun, sehingga pagi Sabtu tiada sebarang berita mengenainya dan keluarganya mengatakan tidak dapat datang kerana pengantin lelaki sudah tiada," katanya.

Source : http://www.bharian.com.my/m/BHarian/Monday/Mukadepan/20041219231322/Article/

firul says :
hm..patutnyer aku wat posting ni semalam, since arinih dah lapuk dah pon...erm...gila gila...gila...kesian kat gal tuh...kan ?... aku tak paham betui kenapa bender2 kensel kawin ni orang leh wat memain...sepanjang yang aku tau, dah masuk 3 kali dah berite kensel kawin ni berlaku around aku(bukan aku yer..:)))...yerlah...kiter boleh kater depa memang takdak jodoh and depa mmg takdak rezeki jadi suami-isteri but some of the things, kiter leh prevent..tui tak ?..bagi aku, nak kapel pon susah, nak tunang lagi aa...inikan kawin, bender serius camnih kiter tak sepatutnyer main2....kalau dah tak suker, cakap ajer awai2...masa tunang tuh kire oklah kalau nak putus lagi, but ini sampai tunggu ari kawin, mmg keja gila...kalau aku jadi abang gal tuh, gerenti mamat tuh dah kena..:))...oklah, bagi lelaki2 yang ader kat luar sana, be honest...kalau ko dah tak suker, angkat kaki awai2....takyah nak tunduk ngan tekanan sesaper..yang nak kawin tuh ko.. :))...k lah....aku just nak jamin, to girls out there, korang takkan kena nyer cam gal tuh dengan aku..:p...hahahah...btw, .just harap2 kiter semua disimpangkan dari terkena dan melakukannya...:))..wallahhualam...

posted by PuTERAKL @ 10:09 AM   |
______________________________________________________________

Click here to play pacman
Solat Time
Shouts

Previous Posts

Kisah Aku : Pot Luck Sempena Syawal 2004
Tazkirah : Bila Al-Quran Mula Berbicara
Lirik : Zainal Abidin - Puteri
Kisah Aku : Aidilfitri 2004
Kisah : Monolog Seekor Lalat
Tazkirah : Kisah Sebutir Kurma
Tazkirah : Berpada Dengan Dunia
Tazkirah : Jenis Manusia Yang Rosak
Tazkirah : Cara Pulih Akhlak
Lirik : Ezlynn & Dato' M. Daud Kilau - Pening
Archives
April 2004
May 2004
June 2004
July 2004
August 2004
September 2004
October 2004
November 2004
December 2004
January 2005
February 2005
March 2005
April 2005
May 2005
June 2005
July 2005
August 2005
September 2005
October 2005
January 2006
February 2006
March 2006
April 2006
May 2006
July 2006
March 2007
May 2007
June 2007
July 2007
September 2007
September 2008
Certified
Subscribe to siswamalaysia
Powered by groups.yahoo.com
Sponsors
Powered by Blogger
This page is powered by redhat LINUX. Isn't yours?
Listed on BlogShares
 
   
Job Seeking Site
 
MyJobStreet @ JobStreet.com
 
MyJobStreet @ JobStreet.com
 
   
My Cronies
Manage Blog
Password:
 
Dreambook
"Aku copy, Aku edit and Aku paste....hahahaha" firul,PuteraKL,rajakualalumpur
Photobucket Image Hosting
 
Friends' Blog
 
 
adledash | Afzan06 | Ain | Airiz | aiza | akuE | alyn | antukarma | arisa | atoi | Ayares | Basri | b.l.u | biskut | BudakSekolah | bunbun | Bunda Syafiya | Buttet | byha | chika | cik lebah | d.a.l.e | dannyhusainy | de5lin | deana[Singapura] | enigma | desniaty | dona | e1 | Faizal | fawaz | Hafiz | Hairul | Haiza | hannan | houssam | id | ima hamyma | jelapang-padi | juji | Junaidix | Kamal Azizi | Kak Melor | Kak Nina | Kak Salina | Kak Tipah | king | ladydaisy | Lan | langsat | litium | lyna.zack | madfozi | Mar | masasibuk | mayang sari | mi | mykelisa | mush | nad | nana | nash v. khan | ND | NiDA | Nina | Nis | Norin | Op | paichowan | Pak Bear | Petit | Puteri | Purbe | rudy | RZA | Salwani | she | shiem | Syamay | Syaz | Syed | syed2704 | ucuwan | Wafi | Waheeda | Walid[Brunei] | Wea | Wira | wizurai | Yanti | Yna | Zam | zpah
     
Free Counters
visitors since June 2004
   
 
firulblogv2 themes by puterakl
Last update on February 5th, 2006